Kompetencje społeczne
szkolenie
Kompetencje dla wszystkich
Szkolenie rozwijające kompetencje niezbędne w każdej pracy
Kompetencje społeczne decydują o tym jak funkcjonujemy w pracy i w życiu prywatnym - jak rozmawiamy, negocjujemy, przekazujemy informacje. Nasze kompetencje społeczne wpływają na nasze zarobki (lepiej negocjujemy, lepiej umiemy się przedstawić, potrafimy przekonać pracodawcę do naszej kandydatury, a już w pracy - do naszych pomysłów).
Europejska klasyfikacja umiejętności/kompetencji, kwalifikacji i zawodów (ESCO) wymienia piętnaście kompetencji w katalogu Interakcje społeczne. Są to kompetencje osobowe, interpersonalne i międzykulturowe obejmujące pełny zakres zachowań przygotowujących do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym.
Interakcje społeczne
- Doradzanie innym
- Praca w zespole
- Posługiwanie się mową ciała
- Instruowanie innych osób
- Przewodzenie innym osobom
- Kompetencje międzykulturowe
- Wypracowywanie kompromisu
- Motywowanie innych
- Wspieranie współpracowników
- Stosowanie technik zadawania pytań
- Przekazywanie informacji o faktach
- Zwracanie się do słuchaczy
- Przyjmowanie konstruktywnej krytyki
- Wchodzenie w interakcję z innymi osobami
- Przekonywanie innych osób